Kamis, 07 Mei 2015

PERCUTIAN DI PULAU PAGANG DAN PASUMPAHAN

PERCUTIAN DI PADANG - BUKITTINGGI + PUALAU PAGANG DAN PASUMPAHAN
4 HARI DAN 3 MALAM


DAY 01 : TIBA DI PADANG - TOUR PULAU ( L, D )
pulau pagang
anda  tiba di airport antara bangsa di  PADANG, kami sambut dan kemudian kita bertolak menuju BUNGUS PORT. sambil menikmati snak untuk sarapan di kereta, tour guide akan menceritakan tentang sejarah minangkabau dan kawasan persekitaran. tiba di Bungus, check in hotel dan bersiap menyeberang ke PULAU PAGANG, 40 minit kita menaiki boat dan mata kita akan di manjakan dengan biru dan jernihnya air laut, hingga memandangi pulau - pulau kecil yang bertebaran dan kapal kapal nelayan serta tanker tanker besar mengangkut hasil bumi minangkabau, dan bila sahaja kita tiba di PAGANG ISLAND suasana terus berubah, bagai kita berada di sebuah pulau impian, pantai yang jernih dan tenang, pasir putih bersih serasa meng alu alukan kedatangan kita.. kemudian kita bergambar dengan ke indahan pulau dan pemandangannya, lepas tu baru kita snorkling memandangi ke indahan terumbu karang nan mempesona yang penuh dengan ikan hias berbagai rupa dan bentuk. sangat menyeronokan berada di antara ikan ikan yang menari dan berenang kian kemari, tak kan pernah kita rasa berenang, so bila dah terasa lapar kita makan tengah hari dulu dan kita kemudian rehat sebelum menikmati permainan banana boat, puas di sini kita kemudian melawat PULAU PASUMPAHAN sebuah pulau indah nan menawan, petang hari kita kembali ke BUNGUS PORT, masuk hotel makan malam dan berehat.

DAY 2 : BUNGUS BEACH - PADANG - PADANG PANJANG ( B, L,  D )
selepas subuh kita bersiap mengambil gambar indah di tepian pantai bungus, para nelayan dengan aktifitinya menangkap ikan dan kesibukan penduduk tempatan, kita sarapan dan bersiap check out kemudian kita bertolak meninggalkan kenangan yang indah dan menuju BANDAR PADANG, sebelumnya kita akan melawat PANTAI AIR MANIS melihat BATU MALIN KUNDANG ANAK DURHAKA. PULAU PISANG kemudian makan tengah hari  JEMBATAN SITI NURBAYA, PANTAI MUARO, PANTAI PADANG, CINA TOWN. kemudian kita bertolak menuju BUKITTINGGI, dalam perjalanan kita melawat AIR TERJUN LEMBAH ANAI. dan makan malam di lokal restaurant, masuk hotel dan free program.

DAY 3 : PADANG PANJANG - BUKITTINGGI - MANINJAU ( B, L, D )
setelah sarapan kita melawat RUMAH GADANG ( PDIKM ), sulaman PUTRI MINANG, PANDAI SIKEK, makan tengah hari dan kita bertolak menuju SUNGAI LANDIA, PUNCAK LAWANG dan menikmati ke indahan tasik maninjau, KELOK 44 dan berhenti di KELOK 37, kembali ke BUKITTINGGI dan makan malam di lokal restaurant dan free program. 

DAY 4 : BUKITTINGGI - AIRPORT ( B, L )
setelah sarapan kita check out dan melawat KEBUN SALAK, dan SULAMAN LINDUNG BULAN dan bertolak ke bandara, makan tengah hari SPECIAL SOTO PADANG, boarding dan take off. tour end.

SEBUT HARGA :
whatsapp ke : +6281806803803 ATAU +6281320046103




PAKEJ SUDAH INCLUDE :
- transport, hotel, boat, banana boat, snorkling, makan, tempat melancung, parking fee dan mineral water.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar