Minggu, 16 Agustus 2015

PERCUTIAN DI PULAU PAGANG DAN PASUMPAHAN

RAKAMAN PERJALANAN KE PULAU PAGANG - PADANG

Saya ke pulau ini bersama teman teman, berangkat dari bukittinggi selepas subuh, dan tiba di jetti bungus pukul 8 pagi, setelah bersarapan kami kemudian bersiap menyeberang setelah sebelumnya kami booking dari kantor kami PT PESONA JEJAK WISATA, dengan bayaran seorangnya IDR 250.000 dengan bayaran itu telah termasuk : BOAT untuk menyeberang ke PULAU PAGANG DAN PASUMPAHAN, kemudian banana boat, dan juga perlengkapan snorkeling,

satu jam berlayar kami tiba di pulau pagang, sebuah pulau indah berpasir putih, nyiur melambai indah dengan udara yang segar, air jernih bak cermin, saya tidak sabar untuk segera menceburkan diri ke dalam nya, dan segera diikuti oleh yang lainnya, sila lihat gambar gambar saya di FACEBOOK BARI PANDUWISATA sebuah kegembiraan yang tak dapat kami lukiskan dan bayangkan, kami berenang dan menyelam, bagi rakan rakan kami yang perempuan asik mengambil poto kami.

selanjutnya sesion snorkeling dengan kamera under water yang telah mereka sediakan dan kami bawa sendiri, kemudian kami pun berlomba lomba mendapatkan gambar tercantik kami, didasar pantai yang sangat jernih... ikan beraneka warna dan bentuk berenang mengelilingi kami... uuuiiiihh dahsyattt... wonderfullll,.... tak terkirakan senang hati. puas snorkeling dalam 2 jam, kami pun ke tepi, makan tengah hari dengan nasi yang di tapao memberi rasa yang berbeza.. sedappp tiada terkira, makan nasi berkuah gulai, dengan sambal rendang dan ikan baladonya, memuaskan nafsu perut kami yang memang sudang bernyanyi minta di isi.

lepas tu, kami bermain banana boat, woooww seru dan dahsyatnya, kami luahkan kegembiraan yang begitu memuaskan minda, seluruh nadi kami bergetar. adrenalin kami berpacu, tiada ketakutan. yang ada kesenangan... kami puaskan minda dan raga kami untuk bermain banana boat.

selepas djohor kami berkemas untuk pindah ke PULAU PASUMPAHAN dan menikmati indahnya pulau yang sedemikian indah dan cantiknya, di sini kami lebih banyak bergambar dan berpoto.

dan menikmati kueh yang di sediakan jgua buah buahan segar, tak luapa kami memesan kelapa muda untuk kami siramkan di kerongkongan yang merindui untuk di basahi.

petang kami kembali ke jetti bungus dan sunset memberi kami salam perpisahan sebelum kami bergerak kembali ke bukittinggi.
harapan kami suatu masa nanti kami akan kembali lagi untuk menikmati indahnya pantai dan pulau pagang.